24 listopada 2016

Ziemniaki Hasselback na boczku / Potateos Hasselback on bacon



Dzisiejszy dzień był pełen pracy. Nie wiem, czy Wam wspominałam, ale gotowanie i pieczenie ciast odstresowuje mnie. Sprawia mi to ogromną radość i przyjemność. Po 10 godzinach pracy przy komputerze, postanowiłam upichcić coś pysznego. Troszkę myślałam nad tym, na co mam ochotę.
Poszperałam w lodówce i tak wyłoniły mi się ziemniaki, troszkę sałaty, która wołała już, żeby się nią zająć. Jeszcze trochę i uciekłaby z krzykiem do kosza 😉😜 Oczywiście, jak wczoraj byłam w sklepie, to uśmiechały się do mnie te soczyste pomidorki koktajlowe. Więc postanowiłam zabrać je ze sobą do domku. I tak o to powstał mój cudny obiad 😃
Danie podałam z sosem koperkowo-czosnkowym. Przepis znajdziecie na blogu w dniu jutrzejszym. 
P.S. Pokrojenie ziemniaków w ten sposób okazał się nie lada wyczynem. Mam nadzieję, że następnym razem pójdzie trochę lepiej. Rada dla Was, bądźcie cierpliwi i podłóżcie sobie łyżkę pod ziemniaka przy krojeniu. I nie odrzucajcie jej w trakcie 😉 Bo mój jeden ziemniak troszkę się zepsuł 😉 ale i tak był pyszny 😋

Ziemniaki Hasselback na boczku

Składniki na 2 porcje:
2 spore ziemniaki
3 łyżki oleju rzepakowego
sól, pieprz, zioła prowansalskie, rozmaryn

Dodatkowo: 10 plasterków boczku surowego wędzonego, liście sałaty, oliwki, pomidorki koktajlowe, oliwa z oliwek do skropienia sałatki


Olej mieszamy z przyprawami. Ziemniaki kroimy w plasterki, ale nie przekrajemy ziemniaków do końca. Zastosujcie tutaj łyżkę. Smarujemy ziemniaki przygotowana marynatą. Pieczemy w 180 st. C ponad 1 godzinę. Podajemy z grillowanym boczkiem, sałatą z oliwkami, pomidorkami koktajlowymi skropioną oliwą z oliwek oraz sosem koperkowo-czosnkowym.

SMACZNEGO!!!

Today I have of work. I do not know if you mentioned, but cooking and baking cakes de-stresses me. It gives me great joy and pleasure. After 10 hours at the computer, I decided to cook up something delicious. A little thought on this, what I want. I rummaged in the fridge and so I emerged potatoes, a little lettuce, which she called already to deal with it. Even a little bit and run away screaming into the trash 😉😜 Of course, yesterday I was in a store, juicy cherry tomatoes has smiled at me. So I decided to take them with me to the home. And so I was made my wonderful dinner 😃
Dish, I gave with dill-garlic sauce. Recipe can be found tomorrow on blog. 
P.S. Cutting of potatoes in this way proved to be no mean feat. I hope that next time I will go a little better. Advice to you, be patient and use a spoonful of the potato slicing. I do not reject it during 😉 Because my one potato was a little broke 😉 but it was delicious 😋

Potateos Hasselback on bacon

Ingredients for 2 servings:
2 big potatoes
3 tbsp rapeseed oil
salt, pepper, herbs de Provence, rosemary

Mix oil with spices. Potatoes cut into slices, but not cut potatoes to the end. Use here a spoon. Smear potatoes prepared marinade. Bake at 180 deg. C over 1 hour. Serve with grilled bacon, lettuce with olives, cherry tomatoes sprinkled with olive oil and dill-garlic sauce.

BON APPETIT!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz